سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: هر دانشمند روسی ، کره ای و ایرانی که بخواهد به برنامه هسته ای ایران کمک کند در امان نخواهد بود. ادامه مطلب...

روز 31 اردیبهشت ماه سال 1361، روزی بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه تهران برای اولین بار از طرحی به نام دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت عبدالله جاسبی سخن گفت و امروز که تنها حدود چهار ماه تا زمان سی‌ سالگی ریاست جاسبی باقی مانده است، سوت پایانی ریاست این مدیر به صدا درآمد و کرسی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به "فرهاد دانشجو" سپرده شد. ادامه مطلب...

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  خبرگزاری آلمان از بغداد، منابع عراقی تاکید کردند یک عامل انتحاری صبح امروز کمر بند انفجاری خود را در میان زائران شیعه در غرب شهر بصره منفجر کرد.
بر اثر این حمله انتحاری پنجاه و دو نفر کشته و نود تن دیگر زخمی شدند. شماری از کشته ها و زخمی های این حمله کودکان و زنان هستند.
منابع عراقی پیش از این  شمار کشته ها را بیست و هفت نفر اعلام کرده بودند.


خبرگزاری فارس: هراس آمریکا از توانمندی ایران در بستن تنگه هرمز/درخواست اوباما از رهبر انقلابروزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر ایران، نگرانی و هراس خود را از تهدید ایران مبنی بر انسداد تنگه هرمز آشکار ساخته است. ادامه مطلب...

در شب اربعین حسینی؛

تفسیر چگونگی شهادت امام حسین (ع) از زبان سید‌حسن نصراللهید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع) در مجتمع سید الشهداء (ع) در بیروت درباره حرکت امام حسین (ع) و شهادت او سخنرانی کرد. ادامه مطلب...

خبرگزاری فارس: شرط مصطفی برای ازدواج با همسرش/احمدی‌روشن همیشه به فکر نابودی رژیم صهیونیستی بود

یکی از دوستان شهید احمدی روشن می‌گوید که شرط ازدواج مصطفی با همسرش این بوده که اگر یک روز ازدواج کرد و خواست به لبنان برود و شهید شود همسرش جلوی او را نگیرد. ادامه مطلب...

خبرگزاری فارس: جاسبی رفت/ فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد می شود
با اعلام نظر اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد ریاست 29 ساله جاسبی بر دانشگاه آزاد پایان یافت و فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی این هیئت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.
ادامه مطلب...

شهید احمدی روشن در پیشرفت پروژه هسته ای نطنز نقش بسزایی داشت
همسر شهید احمدی روشن گفت: همسرم در پیشرفت پروژه هسته ای نطنز نقش بسیار تاثیرگذاری را داشته است.
همسر شهید مصطفی احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ همسرم با اتکا به خدا و پیروی از آرمان‌های امام و انقلاب و حرکت در خط ولایت فقیه با هدف ارتقاء اسلام،‌ پیشرفت کشور و به نتیجه رسیدن سایت نطنز فعالیت های خود را دنبال می کرد. ادامه مطلب...

 

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، این چهارمین ترور انجام شده در مورد دانشمندان، دانشگاهیان و مسوولان مرتبط با عرصه علم و فن‌آوری هسته‌یی کشورمان است که این‌بار در مقابل دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفت.

ساعت 8:20 صبح چهارشنبه انفجار یک خودروی پژو 405 توسط یک تیم تروریستی باعث به شهادت رسیدن شهید احمدی‌روشن، معاون بازرگانی سایت هسته‌یی نطنز شد. وی فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی و پژوهشگر همکار دانشگاه صنعتی شریف بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ مصطفی احمدی‌روشن هم‌چنین در زمینه طراحی و ساخت سانتریفیوژ‌ها فعالیت‌ داشت و در زمان تصدی علی‌اکبر صالحی ـ‌ رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ـ به عنوان معاون شرکت کالاالکتریک مشغول به کار بود. وی از جمله افراد در سازمان انرژی اتمی و مرتبط با فعالیت‌های هسته‌یی بود که پیش از شهادتش چندین بار از سوی فرد یا افرادی مورد تهدید قرار گرفته بود.

احمدی‌روشن 32 ساله و دارای یک فرزند خردسال پسر بوده است.

هم‌چنین، همراه 40 ساله شهید احمدی‌روشن که با وی در خودروی پژو 405 حضور داشت، پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته است.

با این حال، روزنامه فیگارو در اولین واکنش‌ها نسبت به اقدام تروریستی روز چهارشنبه در تهران به نقل از یک منبع فرانسوی آگاه از مسایل خاورمیانه گفت که موساد با در نظر داشتن خروج نیروهای آمریکایی از عراق، در ماه‌های اخیر حضورش در منطقه کردستان عراق را در مرزهای شمالی با ایران را تقویت کرده است.

سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه از افزایش حضور عوامل اسراییلی در کردستان مطلع شده‌اند.

این روزنامه می‌افزاید: مشخص نیست که آیا کشته شدن مصطفی احمدی‌روشن، مهندس هسته‌یی ایرانی در یک بمب‌گذاری در تهران در پی اطلاعاتی بوده است که یکی از این عناصر کرد حامی اسراییل نفوذ کرده در ایران ارایه کرده است یا خیر.

این روزنامه ادامه داد: کارشناسان بر این نظرند که ترور مهندس ایرانی آثار فعالیت موساد را بر چهره دارد.

محمد‌رضا رحیمی ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ روز چهارشنبه گفت: دشمنان ملت ایران بدانند با این‌گونه اقدامات تروریستی نمی‌توانند، مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

رحیمی افزود: این اقدام تروریستی به وسیله عوامل رژیم صهیونیستی و کسانی رخ داد که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، اما در حقیقت راه مبارزه با بشریت و جنبه‌های شریف انسانی را در پیش گرفته‌اند تا بدین‌وسیله دانشمندان را از عرصه خدمت به بشریت خارج کنند.

هم‌چنین، رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ـ به ایسنا گفت: روش ترور این دانشمند کشورمان مثل روش‌هایی بود که در ترور دانشمندان هسته‌یی قبلی کشورمان به‌کار گرفته شد و این مساله نشان‌ می‌دهد این اقدام توسط رژیم صهیونیستی و عوامل این رژیم با حمایت برخی از کشورهای غربی به ویژه مقامات ایالات متحده آمریکا در حال انجام است.

مهمان‌پرست درباره انتظار ایران از سازمان‌های بین‌المللی در قبال این اقدامات تروریستی گفت: هر ارگان و یا سازمان بین‌المللی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اگر موضعی صریح و شفاف در قبال این‌گونه ترورها و حذف ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌یی کشور ما نداشته باشد و حرکت جدی در مقابله با این روش‌های تروریستی اتخاذ نکند با سکوت خود با این اقدام همراهی می‌کند و باید در مقابل ملت‌های جهان پاسخگو باشند.

او تاکید کرد: حتما بین برخورد‌های غیرمنطقی برخی کشورهای غربی نسبت به فعالیت صلح‌آمیز هسته‌یی کشور ما، انتشار اسامی دانشمندان هسته‌یی ما در قطعنامه‌هایی که دنبال می‌کنند و اقدمات تروریستی در جهت حذف فیزیکی این دانشمندان رابطه مستقیمی وجود دارد. هر کسی در قبال این حوادث موضع جدی نداشته باشد مستقیم با غیر مستقیم این موضوع را همراهی می‌کند و این اقدامات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اشاره سخنگوی وزارت خارجه به وجود رابطه‌ بین انتشار اسامی دانشمندان هسته‌یی ایران و ترور فیزیکی آن‌ها از این رو است که اتفاقا شهید مصطفی احمدی‌روشن نیز اخیرا با بازرسان آژانس ملاقات داشته است. درج اطلاعات هسته‌یی کشورها از جمله ایران و دانشمندان و متخصصانی که در رابطه با ابهامات و سوالات آژانس ملاقات و مصاحبه می‌کنند از مسایلی است که در سال‌های گذشته ایران به عنوان عضو فعال آژانس با آن روبه‌رو بوده است و متاسفانه اعتراض‌های ایران در این‌باره راه به جایی نبرده است و همواره با درز اطلاعاتش از سوی آژانس مواجه است.

در کنار این مسایل، نامه رییس کمیسیون امنیت داخلی کنگره آمریکا به همراه دو تن دیگر به اوباما که در آن به انجام عملیات پنهان علیه تاسیسات و نیروهای ایرانی تاکید کردند به معنای صدور مجوز ترور و قتل از سوی آمریکاست که مقامات آمریکایی در صورت خلاف این مساله باید به شفاف‌سازی بپردازند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین اقدام تروریستی علیه یکی دیگر از فعالان عرصه هسته‌یی کشور در حالی صورت می‌گیرد که سایت غنی‌سازی فردو اخیرا فعالیت‌اش را برای تولید اورانیوم تا غنای 20 درصد آغاز کرده است و این مساله از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفت. این اقدام ایران واکنش تند و غیرمنطقی مجموعه کشورهای جبهه غرب را در بر داشت. این در حالی است که سایت فردو تحت نظارت کامل بازرسان و دوربین‌های آژانس قرار دارد.

اقدام‌های تروریستی علیه ایران و دانشمندان عرصه علم و فن‌آوری در دو سال گذشته باعث شده است که مذاکرات ایران و 1+5 در این مدت تحت الشعاع این مسایل قرار گیرد و حال اقدام تروریستی اخیر در حالی انجام می‌گیرد که ایران و 1+5 در تدارک مذاکراتی دیگر هستند، همان‌طور که در آستانه مذاکرات استانبول در سال گذشته ترور شهید مجید شهریاری صورت گرفت. این اقدام اگر در راستای تحت فشار قرار دادن ایران در این مذاکرات باشد،‌ همان نتایج مذاکرات استانبول را باید انتظار داشت.

از دو سال قبل مراکز علم‌سنجی دنیا رشد فزآینده علمی ایران را نشان داده و تایید کرده‌اند که در سال 2010 این رشد یازده برابر متوسط رشد جهانی و در سال 2011 با کسب مقام اول رشد علمی در دنیا با بیست درصد رشد نسبت به سال قبل و پشت سر گذاشتن ترکیه در جایگاه اول علمی منطقه قرار گرفته است و در حالی که کشور آمریکا در این دوره با رشد منفی علمی مواجه بوده است، بنابراین استکبار جهانی جهت مقابله با این اقتدار علمی ترور کور و حذف فیزیکی چهره‌های علمی و ایجاد رعب و وحشت در میان پژوهشگران و دانشمندان کشور را در دستور کار قرار داده و درصدد ممانعت از بکارگیری این پشتوانه قوی علمی برای تحقق آرمان‌های مقدس نظام اسلامی برآمده‌اند و ترور شهدای جهاد علم و فن‌آوری از جمله دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی در همین راستا صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، با وجود تلاش همه‌جانبه غرب در تهدید و تحریم ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، اقتصادی و امنیتی و غیره، جوانان، دانشمندان، مسوولان و آحاد ملت کشورمان در مقابل هجمه آن‌ها ایستادگی می‌کنند. با این وجود این پرسش مطرح است که با توجه به مشابه بودن روش‌های به کار گرفته شده در ترور دانشمندان و دانشگاهیان و اعلام رسمی مقامات برخی کشورها برای انجام اقدام‌های کور علیه دانشمندان ایرانی، چرا دستگاه‌ امنیتی و حفاظتی کشور در این‌باره اقدام‌های پیشگیرانه را در حد لازم صورت نداده است؟ جا دارد مسوولان مربوطه در این‌باره دقت و هوشیاری بیش‌تری را به کار گیرند.

انتهای پیام

 

 صبح امروز ـ چهارشنبه ـ در حالی که جمعی از دانشگاهیان در دومین سال پیاپی در سوگ از دست دادن دکتر علی‌محمدی ـ استاد فیزیک دانشگاه تهران ـ به دست عوامل استکبار گردهم جمع شده بودند، خبر رسید که یکی دیگر از تلاشگران عرصه دانش کشورمان در پی حمله تروریستی به شهادت رسیده است. ادامه مطلب...

خبرگزاری فارس: تهدید، تحریم و ترور خللی در «دفاع مقدس هسته‌ای» ایجاد نمی‌کندسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی در شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، اعلام کرد که تهدید، تحریم و ترور هیچ خللی در دفاع مقدس هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌کند. ادامه مطلب...